رد کردن لینک ها

آموزش تنظیمات وب امن SSL روی هاست لینوکس ایران ابریشو

 

هاستینگ ابریشو برای تمای هاست های خود امکان SSL رایگان را فراهم کرده است. که در این مطلب به نحوه انجام تنظیمات آن می پردازیم.

پیش نیاز ها

برای تنظیم گواهنامه های SSL روی هاست خود باید دامنه و هاست تهیه کرده باشید و تنظیمات DNS را به درستی انجام دهید. برای صحت انجام تنظمیات DNS می توانید از دستور  ping برای Name Rsolution استفاده کنید و برای تنظیمات Revers DNS از سایت https://www.dnsdigger.com  یا http://reverseip.domaintools.com استفاده کنید.

پیشنهاد می شود برای بررسی جامع و کامل DNS خود از سایت https://intodns.com استفاده کنید. دقت کنید که در خروجی این سایت نباید هیچ قسمتی قرمز رنگ باشد. قسمت های قرمز رنگ نشان دهنده خطا هستند و باید آنها را رفع کنید.

تنظیمات گواهینامه SSL

برای انجام تنظیمات SSL هاست های ابریشو مراحل زیر را به صورت مرحله به مرحله انجام می دهیم :

  • ابتدا وارد کنترل پنل کاربری خود در هاست ابریشو به آدرس زیر وارد شوید :

https://ns9.abrisho.com:8443

  • سپس در قسمت تنظمیات پیشرفته ( Advanced Features ) گزینه SSL Certification را انتخاب کنید.
  • در این صفحه وضعیت فعال بود سرور SSL را نمایش می دهد که باید در حالت Enable باشد، و اگر سرویس SSL غیر فعال باشد باید طبق راهنمایی گفته شده بر روی کلمه here کلیک کنید تا شما را به صفحه مربوطه برای فعال کردن سرویس SSL انتقال دهد. پس از فعال کردن سرویس SSL به صفحه تنظیمات بازگردید.

همچنین در این صفحه برای اینکه سایت شما به صورت کامل روی SSL ریدایرکت شود می توانید در قسمت private_html گزینه دوم را فعال کنید.

 

  • در صفحه تنظیمات گزینه ماژول Let’s Encrypt را فعال کنید، و سپس دامنه هایی را که می خواهید برای آنها سرویس SSL فعال شود را انتخاب کنید. در کادر ایمیل نیز یک آدرس ایمیل وارد کنید. سپس تنظیمات را ذخیره کنید.

  • در صورتی که مشکلی وجود نداشته باشد پس از زدن دکمه save به صفحه دیگری انتقال داده می شوید که پیغامی مشابه به پیغام زیر به شما نمایش داده می شود.

بعد از انجام موفق این تنظیمات سرویس SSL هاست شما، از همان لحظه تا 48 ساعت باید صبر کنید تا سرویس شما فعال شود و SSL سایت شما به رنگ سبز تبدیل شود.

 

خطاهای عمومی فعال کردن گواهنیامه SSL

  • اگر بعد از فعال کردن SSL طبق تنظمیات گفته با خطایی مشابه خطاهای زیر مواجه شدید، مشکل از تنظیمات DNS می باشد. برای پیدا کردن مشکل DNS دامنه خود را در سایت https://intodns.com وارد کنید. در نتیجه ای که این سایت به شما نشان می دهد ، نباید هیچ سطری قرمز باشد، اگر سطر یا سطر هایی که در خروجی این سایت قرمز بودند، باید خطاهای گفته شده را رفع کنید.

  • اگر بعد از فعال شدن SSL هاست شما، نماد SSL به رنگ مشکل تبدیل شد، این به این معنی است که گواهینامه SSL شما معتبر است ولی محتویات سایت شما شامل لینک های بدون SSL می باشد که باید آنها را اصلاح کنید. برای مثال در وردپرس این مشکل با نصب افزونه Really Simple SSL برطرف می‌شود.
در دایرکت ادمین

مقالات مرتبط