رد کردن لینک ها

آموزش ریست کردن هاست سی پنل ابریشو

بررسی دلایل ریست کردن هاست

در این مطلب نحوه ریست کردن هاست سی پنل ابریشو را عنوان می کنیم. در ابتدا با هم مفهوم ریست کردن هاست رو بررسی می کنیم و اینکه چرا یک هاست نیاز به ریست دارد. در هاست و طراحی سایت برخی اوقات ممکن استک که تغییرات و تنظیماتی انجام شود که قابل بازگردانی نباشد که بیشتر این اتفاق برای آموزش یا تست یا راه اندازی اولیه سایت می باشد، سایت های که هنهوز نهایی شده اند. برای مثال برخی تنظیمات و داده در سایت یا هاست، قبل از بهره برداری نهایی از سایت انجام شده اند که برای تست و بررسی بوده که بازگردانی این تنظیمات ممکن نیست یا دشوار است. به همین خاطر شما می توانید هاست خود را ریست کنید و تمامی اطلاعات ، سایت ، داده ها ، پایگاه داده و … را مجددا بارگذاری و تنظیم کنید.

بعد از ریست شدن هاست چه اتفاقی رخ می دهد

نکته مهم اینجاست که بعد از ریست شدن هاست چه اتفاقی رخ می دهد. شما باید بدانید که دقیقا چه کاری را انجام می دهید تا بتوانید برای انجام درست تصمیم بگیرید. ریست کردن هاست به این معنی است که تمام اطلاعات شما از هاست پاک شده از قبیل فایل ها، عکس ها، متن ها ، پایگاه داده ، اطلاعات پایگاه داده ، ایمیل ها ، اطلاعات ایمیل ها و …. هرچیز دیگری که در هاست شما می باشد. به عبارت دیگر وضعیت هاست شما مانند زمانی تبدیل می شود که به صورت خام به شما تحویل شده است. پس قبل از هر چیز دقت کنید که چه کاری انجام می دهید.

در ریست شدن هاست چه مواردی ریست می شوند

هاست دارای سه قسمت کلی می باشد، فایل ها ، پایگاه داده و ایمیل . در مراحل ریست شدن هاست اطلاعات این سه قسمت به طور کامل حذف می شوند. شما می توانید انتخاب کنید که اطلاعات یکی یا دو تا از این قسمت ها حذف نشوند، ولی نام این کار دیگر ریست شدن هاست نیست. که غالبا کاربران مایل به حذف ایمیل و صندوق های پستی نیستند. زیرا این اطلاعات در قسمت جدا گانه ای نسبت به پایگاه داده و فایل ها نگهداری می شوند.

ریست کردن هاست چطور انجام می شود

ریست کردن هاست یک مجموعه فعالیت است که توسط خود کاربر انجام می شود. برای این در پنل مدیر سرور و هاستینگ شما هیچ گزینه ای برای ریست کردن هاست وجود ندارد. در واقع حذف کلیه اطلاعات از هاست را همان ریست کردن هاست می نامند. پس این کار به راحتی می تواند توسط خود کاربر انجام شود.

مراحل ریست کردن هاست

ریست کردن هاست بسیار ساده می باشد. کافی است اطلاعات سه قسمت گفته شده را حذف کنید، به همین سادگی. در ادامه مراحل انجام کار را به صورت تصویری و مرحله به مرحله شرح می دهیم.

1-پاک کردن فایل ها

شما باید تمامی فایل هایی که در هاست خود در هر مسیر یا دایرکتوری که بارگذاری یا ایجاد کرده اید، را حذف کنید. به صورت عمده این اطلاعات در مسیر public_html قرار دارد، یعنی بیشتر کاربران فایل های خود را در این دایرکتوری قرار می دهند. همچنین فایل هایی که در FTP نیز بار گذاری شده اند نیز باید حذف شوند.

برای این کار شما باید به پنل کاربری خود در سی پنل با آدرس دامنه خود و پورت 2083 وارد شوید یا از آدرس https://host.abrisho.com:2083 استفاده کنید.

سپس از قسمت Files ، گزینه File Manager را انتخاب کنید تا وارد قسمت مدیریت فایل های هاست خود شوید.

در ادامه در ستون سمت چپ و در لیست درختی دایرکتوری ها ، مقدار public_html را انتخاب کنید، سپس از منوی بالای صفحه گزینه Select All را انتخاب کنید تا تمامی فایل ها انتخاب شوند و در انتها دکمه Delete را برای حذف اطلاعات انتخاب شده بزنید.

سپس به شما یه فرم تایید برای حذف اطلاعات نشان می دهد که دارای یک گزینه به صورت چک لیست می باشد، انتخاب این گزینه به این معنی است که، اطلاعاتی که حذف می شوند در سلطل زباله هاست شما نگهداری می شوند، پیشنهاد می شو این گزینه را خالی بگذارید تا اطلاعات به طور کامل از هاست شما حذف شوند. انتخاب این گزینه باعث می شود فضای هاست شما اشغال شود. سپس برای تایید و حذف ، دکمه Confirm را بزنید.

سپس برای حذف اطلاعت FTP نیز همین مراحل گفته شده را برای مسیر public_ftp  انجام دهید.

2-پاک کردن پایگاه داده

برای این کار از صفحه اصلی پنل هاست، و از قسمت Databases ، گزینه MySQL Databases را انتخاب کنید.

سپس در قسمت Current Databases ، دکمه Delete در قسمت پایگاه داده هایی که نمایش داده می شوند را بزنید.

 

در صفحه بعد، گزینه Delete Database را بزنید تا پایگاه داده شما حذف شود.

 

به همین روش تمامی پایگاه داده های خود را حذف کنید. همچنین در قسمت Current Users کاربرانی که برای دسترسی به پایگاه داده ایجاد کرده اید را میتوانید حذف کنید.

3-حذف ایمیل

در صفحه اصلی پنل هاست خود، از قسمت Email ، گزینه Email Accounts را انتخاب کنید.

سپس در صحفه باز شده و در قسمت Email Accounts ، گزینه Delete را برای تمامی کاربران انتخاب کنید.

 

بعد از اتمام موفق مراحل فوق هاست شما ریست شده و به صورت خام می باشد و می توانید از هاست خود مجددا استفاده کنید.

 

خوشحال می شویم اگر خطا ، مشکلی و یا نظری درباره این مطلب داشته در قسمت نظرات به ما اعلام کنید.

با تشکر

ابریشو

 

در سی پنل برچسب ها: ریست هاستریست هاست ابریشوهاست خامهاست سی پنل

مقالات مرتبط